Misteri Kematian Nora Anne Tiada Kaitan Dengan Unsur Jenayah - Bumi Misteri Bumi Misteri: Misteri Kematian Nora Anne Tiada Kaitan Dengan Unsur Jenayah

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Khamis, 15 Ogos 2019

Misteri Kematian Nora Anne Tiada Kaitan Dengan Unsur Jenayah

Misteri menjadi Tragedi dan tiada kesan, tiada klu, bagaimana Nora Anne boleh hilang dari bilik tidurnya pada waktu malam, sedangkan tiada lampu jalan didalam hutan rimba, beranikah Nora Anne untuk berjalan seorang diri?

Dalam rekod wawancara berkata Nora Anne hanya memakai baju dalam sewaktu tidur, dan dijumpai tanpa pakaian, jadi dimanakah pakaiannya yang ditanggalkan jika Nora Anne mandi di Jeram atau air terjun dekat Dusun Resort?
 
Bumi Misteri
Nora Anne Quoirin

Atau adakah Nora Anne keluar pada waktu malam tanpa pakaian? Ia masih menjadi satu Misteri.
Semasa kejadian, mangsa tidur dalam bilik bersama Innes Julia, 12, dan Maurice Arthure, 8, sebelum adiknya mendapati gadis tersebut sudah tiada kira-kira pukul 8am pagi.
Mayat Nora Anne ditemui kira-kira pukul 1.57 petang oleh sekumpulan sukarelawan pendaki yang menyertai operasi mencari dan menyelamat kira-kira 2.5 kilometer dari lokasi dia dilaporkan hilang.

Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Mohamad Mat Yusop berkata, dari pakar perubatan yang menjalankan bedah siasat keatas mayat Nora Anne, yang mengambil masa kira-kira sembilan dan mendapati gadis itu meninggal dunia akibat kebocoran pada ususnya kerana tidak makan untuk tempoh yang lama.

Bumi Misteri

Dalam siasatan tiada bukti bahawa Nora Anne diculik atau prilaku jenayah keatasnya berdasarkan pada mayat mangsa serta ketika dijumpai ia berada dalam keadaan sempurna.

Dari keputusan yang diperolehi oleh pakar forensik dan autopsy keatas mayat Nora Anne jelas sekali kematianya kerana kelaparan dan tersesat dalam hutan rimba di Dusun Resort menjadi satu Misteri kerana, Nora Anne  disedari hulang dari bilik penginapanya pada waktu malam.

Kehilanganya menjadi satu tragedi yang pedih buat keluarga Nora Anne dan rakyat Malaysia yang turut menyertai mencari serta lain lain masyarakat yang mengikuti perkembangan semasa tentang Nora Anne.

Mengikut situasi "The Dusun Resort" seharusnya menyediakan kemudahan keselamatan yang sempurna bagi mengelak kejadian buruk berlaku keatas pelanggan. Supaya segala kejadian yang mungkin berlaku akan diatasi dengan cepat, seperti penyediaan kawalan "CCTV", tanda "signage" dan lain lain.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Author

authorHotelierAdvisor & Traveldia Trip Hotel Review
Learn More →

Hotel Region

Food And Beverages

Asean - African - American - European - Middle Eastern - Oceana

Credit Design

Eiremer De Vlamir

155 Rahen Roundabout.
BT 7701 Co. Limerick
Rep. Ireland Web Design