7 Element Tempat Yang Ditakuti Oleh Manusia - Bumi Misteri Bumi Misteri: 7 Element Tempat Yang Ditakuti Oleh Manusia

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Selasa, 18 April 2017

7 Element Tempat Yang Ditakuti Oleh Manusia

7 element tersebut ialah,

  • Alam Ghaib, 
  • Berhantu, 
  • Bunian, 
  • Makluk Halus, 
  • Puaka, 
  • Misteri
"Alam Ghaib" biasanya dikaitkan dengan berbagai tempat iaitu sesuatu yang tak dapat dilihat dari pandangan mata kasar.

Manakala "berhantu" pula biasanya dikaitkan dengan berbagai kisah yang menakutkan, dimana dikawasan yang dikatakan "berhantu" itu mempunyai ciri ciri yang selalu dikacau oleh makluk halus iaitu adakala orang ramai dapat melihat dan setengah tak dapat melihat. Kejadian berhantu biasanya berlaku di salah satu tempat dimana mempunyai objek yang jelas seperti bayang bayang atau suara yang menakutkan.

"Bunian" kaitan bunian biasanya seakan sama dengan kisah "Alam Ghaib" tetapi ia tertumpu pada satu jenis sahaja, iaitu lembaga yang kadang kadang boleh dilihat, "Bunian" sebenarnya mempunyai keluarga tersendiri dari kaum mereka, seperti manusia cuma mereka hidup dalam alam ghaib.
https://bumimisteri.blogspot.com/

"Makluk Halus" yang ini amat ditakuti oleh masyarakat, kerana "Makluk Halus" biasanya berkelakuan yang tak diundang, dengan kata lain, ia membawa ke arah kejahatan yang meracau kehidupan manusia. Biasanya orang yang lemah akan mudah terkena dengan pengacau makluk halus itu tadi.


Manakala "Puaka" atau Berpuaka, biasanya dikaitkan dengan tempat yang panas, panas bermaksud tempat yang selalu berlaku kejadian buruk serta ia juga dikaitkan dengan sesuatu yang amat mengerikan dengan tingkah laku yang jelas, seperti terdengar suara yang kuat dalam kegelapan malam, dan objek berpuaka ini akan melakukan adengan ngerinya dengan serta merta.

Element terakhir iaitu "Misteri" biasanya ia dikaitkan dengan suatu tempat yang unik, dengan kejadian pelik berlaku, iaitu pada setengah manusia ia dapat lihat lembaga yang ganjil tetapi ia tidak menyerang manusia atau mengusik. Mereka element "Misteri" akan menampak diri dari jauh pada pandangan mata kasar manusia, dimana manusia yang terlihat satu objek tersebut tetapi dia tak dapat menjelaskan dengan tepat apa yang dilihat. Element Misteri ini biasanya amat digemari oleh orang ramai dan mereka ingin menyaksikan sendiri lembaga lembaga yang wujud walaupun pasa waktu tengahari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Author

authorHotelierAdvisor & Traveldia Trip Hotel Review
Learn More →

Hotel Region

Food And Beverages

Asean - African - American - European - Middle Eastern - Oceana

Credit Design

Eiremer De Vlamir

155 Rahen Roundabout.
BT 7701 Co. Limerick
Rep. Ireland Web Design